Γιατί νὰ ἔρθῃ ὁ ἀντίχριστος; Γιατί ὁ Θεός δὲν τὸν καταργεῖ;

by admin
τοῦ μακα­ρι­στοῦ ἐπι­σκό­που Αὐγου­στί­νου Καν­τιώ­του
(ἀπὸ τὸ βιβλίο του Ἑρμη­νεία στὴν Β΄ πρὸς Κοριν­θί­ους ἐπι­στο­λὴ τοῦ ἀπ. Παύ­λου)
 
Θὰ πῇ κάποιος· Για­τί νὰ ἔρθῃ ὁ ἀντί­χρι­στος; Δὲν μπο­ρεῖ ὁ Θεὸς νὰ τὸν καταρ­γή­σῃ ἀμέ­σως; Για­τί θὰ τὸν ἀφή­σῃ νὰ πάρῃ ἐξου­σία;…
Ἀπαν­τῶ. Τὸ πιὸ σπου­δαῖο προ­σὸν τοῦ ἀνθρώ­που εἶνε ἡ ἐλευ­θε­ρία. Ἀφοῦ δὲν θέλει ὁ ἄνθρω­πος νὰ τὸν κυβερ­νᾷ ὁ Χρι­στός, θὰ τὸν κυβερ­νή­σῃ ὁ ἀντί­χρι­στος…
Ἐκεί­νη ἡ Μ. Παρα­σκευή εἶνε ἕνα δρᾶ­μα συγ­κλο­νι­στι­κό. Ὁ καη­μέ­νος ὁ Πιλᾶ­τος, ποὺ κρα­τοῦ­σε τὸ ρωμαϊ­κὸ δίκαιο, “Ἔ”, σοῦ λέει, “ποῦ πᾶνε αὐτοί; Τοὺς ἔθρε­ψε, τοὺς πότι­σε, τοὺς θερά­πευ­σε, τοὺς ἀνέ­στη­σε καὶ νεκρούς. Τέλος πάν­των, τόσο σκλη­ροὶ θὰ μεί­νουν ἀπέ­ναν­τί του; θα τὸν λυπη­θοῦν”. Γι’ αὐτὸ τοὺς παρου­σί­α­σε ἕνα κακοῦρ­γο, τὸν Βαραβ­βᾶ, ποὺ τὰ χέρια του ἦταν βου­τηγ­μέ­να μέσα στὸ αἷμα, καὶ τοὺς εἶπε· –Ἔχω τὸ Χρι­στό, ἔχω καὶ τὸν Βαραβ­βᾶ. Ποιόν ἀπὸ τοὺς δύο προ­τι­μᾶ­τε; ποιόν νὰ ἐλευ­θε­ρώ­σω; Φώνα­ξαν ὅλοι· –Τὸν Βαραβ­βᾶ… Καὶ μεῖς τὸ ἴδιο ζητοῦ­με. Θέλου­με οἱ Βαραβ­βᾶ­δες νὰ  μᾶς κυβερ­νή­σουν. Καὶ ἀφοῦ τοὺς Βαραβ­βᾶ­δες δια­λέ­γου­με, αὐτοὶ θὰ μᾶς κυβερ­νοῦν… Τέτοιος εἶνε ὁ κόσμος.
…Καὶ ἐδῶ στὴν Ἑλλά­δα, ἂν παρου­σια­στῇ ἕνας πραγ­μα­τι­κὰ πιστὸς Χρι­στια­νός… ἂν βρι­σκό­ταν, καὶ ἔλε­γε· “Ἕλλη­νες, δὲν θὰ κυβερ­νή­σου­με τὴν Ἑλλά­δα μὲ τὸ ἄλφα ἢ βῆτα ἢ γάμ­μα κόμ­μα, ἀλλὰ μὲ τὸ Εὐαγ­γέ­λιο… τὸ Εὐαγ­γέ­λιο εἶνε ἡ σοφία καὶ μ’ αὐτὸ θὰ κυβερ­νή­σου­με τὴν Ἑλλά­δα”, πέστε μου, θὰ τὸν ψήφι­ζαν οἱ Χρι­στια­νοί;… Τὸν Βαραβ­βᾶ θὰ ἐκλέ­ξουν, διό­τι εἶνε κουμ­πά­ρος τους, διό­τι τοὺς εὐνο­εῖ…, πολ­λὰ ἄλλα διό­τι… Εἶνε κακὸς καὶ διε­φθαρ­μέ­νος ὁ κόσμος. Θέλει ρου­σφέ­τια, θέλει ἄλλα πράγ­μα­τα, θέλει “γαϊ­δου­ράγ­κα­θα”…
Μόνο μία φορὰ κυβερ­νή­θη­κε μία πόλι μὲ τὸ Χρι­στό. Καὶ αὐτὴ ἡ πόλι εἶνε ἡ Φλω­ρεν­τία. Καὶ κυβερ­νή­θη­κε ἔτσι μόνο γιὰ τέσ­σε­ρα χρό­νια. Μετὰ κάψα­νε τὸν κυβερ­νή­τη. Ἦταν σπου­δαῖ­ος ἄνθρω­πος. Ἐκεῖ ἐπι­κρα­τοῦ­σε δια­φθο­ρά, κακία, ἀναρ­χία. Παρου­σιά­στη­κε ὅμως αὐτός, ἕνας ἀπὸ τοὺς μεγα­λυ­τέ­ρους τῆς παγ­κο­σμί­ου ἱστο­ρί­ας, ὁ Ἱερώ­νυ­μος Σαβoνα­ρό­λας. Αὐτός, δὲν ξέρω πῶς, μὲ τὴν ἀξία του ἢ μὲ τὸ παρά­δειγ­μά του, κατώρ­θω­σε νὰ πάρῃ τὴν ἐξου­σία στὰ χέρια του. Καὶ εἶπε· Τί προ­τι­μᾶ­τε, Ἰησοῦν Χρι­στὸν τὸν Ναζω­ραῖ­ον τὸν ἐσταυ­ρω­μέ­νον ἢ τοὺς μεδί­κους; (ἔτσι ἐλέ­γον­το οἱ ἀντί­πα­λοί του, “μέδι­κοι”· ἦταν κάτι κτη­νώ­δεις ὑπάρ­ξεις). Ἔγι­νε δημο­ψή­φι­σμα καὶ ἀπήν­τη­σε ὁ λαός· “Ἰησοῦν τὸν Ναζω­ραῖ­ον”. Ὑπάρ­χει μάλι­στα ἀκό­μη μία πλά­κα στὴ Φλω­ρεν­τία, που λέει· “Σήμε­ρον ἡ Φλω­ρεν­τία ἐξέ­λε­ξε ὡς βασι­λέα της Ἰησοῦν τὸν Ναζω­ραῖ­ον”.
Ὁ Σαβο­να­ρό­λας ἦταν ἄνθρω­πος ποὺ πίστευε, ὅτι μὲ τὸ Εὐαγ­γέ­λιο πρέ­πει νὰ κυβερ­νη­θῇ ὁ κόσμος… Κάλε­σε ὅλους στὴν πλα­τεῖα τῆς Φλω­ρεν­τί­ας καὶ τοὺς εἶπε· –Σᾶς συγ­χαί­ρω ποὺ ἐκλέ­ξα­τε ὡς ἀρχη­γὸ καὶ βασι­λέα τὸν Ἰησοῦν τὸν Ναζω­ραῖ­ον. 
–Ναί, ζήτω ὁ Βασι­λεὺς Χρι­στός!… Πανη­γύ­ρι, φωνές, ἐνθου­σια­σμοί.
–Λοι­πόν, τοὺς λέει τώρα, ἐλᾶ­τε αὔριο, γιὰ νὰ σᾶς δια­βά­σω τὰ βασι­λι­κὰ δια­τάγ­μα­τα τοῦ Ἰησοῦ τοῦ Ναζω­ραί­ου. Ἔχει βασι­λι­κὰ δια­τάγ­μα­τα ὁ Χρι­στός, καὶ εἶνε γεμά­το τὸ Εὐαγ­γέ­λιο ἀπ’ αὐτά.
Τὴν ἑπο­μέ­νη ἡμέ­ρα ξανα­μα­ζεύ­τη­καν ὅλοι καὶ δια­βά­στη­κε τὸ πρῶ­το διά­ταγ­μα·
–Ἐν ὀνό­μα­τι τοῦ Κυρί­ου ἡμῶν Ἰησοῦ Χρι­στοῦ ἀπὸ αὔριο κλεί­νουν ὅλες οἱ ταβέρ­νες τῆς Φλω­ρεν­τί­ας. Αὐτὸ εἶνε τὸ θέλη­μα τοῦ Ἰησοῦ τοῦ Ναζω­ραί­ου.
–Ὤχ! ἄρχι­σαν νὰ φωνά­ζουν ἀπὸ κάτω.
Δίνει ἐντο­λὴ στὴν ἀστυ­νο­μία, νὰ κλεί­σουν ὅλες τὶς ταβέρ­νες· εἶχε ἐξου­σία.
Ἄρχι­σαν οἱ ταβερ­νιά­ρη­δες νὰ δια­μαρ­τύ­ρων­ται.
–Τί θὰ κάνου­με ἐμεῖς τώρα; ἔλε­γαν.
–Κάν­τε, τοὺς ἀπαν­τᾷ, ὅ,τι δου­λειὰ θέλε­τε. Φυτεύ­ε­τε πατά­τες, ντο­μά­τες. Δὲν θ’ ἀφή­σου­με τὶς ταβέρ­νες σας ἀνοι­χτές, γιὰ νὰ μεθοῦν καὶ νὰ γίνων­ται ἐγκλή­μα­τα.
Τοὺς καλεῖ μὲ σάλ­πιγ­γες ἐκ νέου καὶ δια­βά­ζει δεύ­τε­ρο διά­ταγ­μα·
–Ἀπὸ αὔριο θὰ κλεί­σουν ὅλα τὰ πορ­νεῖα καὶ κάθε πόρ­νη θὰ ἐκδιω­χθῇ 50 χλμ. ἔξω ἀπὸ τὴ Φλω­ρεν­τία.
–Ὤχ! φωνά­ξα­νε πάλι ὅλοι οἱ μασκα­ρά­δες ἀπὸ κάτω.
Τὴν ἑπο­μέ­νη ἡμέ­ρα τὶς στα­μά­τη­σαν καὶ αὐτές, καὶ δὲν ὑπῆρ­χε πόρ­νη στὴ Φλω­ρεν­τία.
Καὶ τὶς ἑπό­με­νες μέρες ἔβγα­λε καμ­μιὰ δεκα­ριὰ ἄλλα δια­τάγ­μα­τα.
–Γιὰ νὰ γίνε­ται οἰκο­νο­μία, τοὺς εἶπε, κρέ­ας δὲν θὰ τρῶ­τε κάθε μέρα. Μόνο τὸ Πάσχα καὶ τὰ Χρι­στού­γεν­να. Νὰ τρώ­τε χόρ­τα καὶ ὄσπρια καὶ κρί­θι­νο ψωμί.
Ἐφαρ­μό­στη­καν αὐτά. Καὶ τὸ κρέ­ας ξέρε­τε ποῦ κατέ­πε­σε; Ἦταν φθη­νό­τε­ρο ἀπὸ τὰ λάχα­να. Για­τί ἡ ζήτη­σι φέρ­νει τὴν αὔξη­σι τῶν τιμῶν.
Ἄρχι­σαν νὰ στε­νο­χω­ροῦν­ται. Αὐτὸς ποὺ ἤθε­λε τὸ κλού-κλού, ἔλε­γε· “Καλὴ ἡ βασι­λεία τοῦ Χρι­στοῦ, αλλὰ μὲ τὸ κρα­σί”. Αὐτὸ ποὺ ἀγα­ποῦ­σε τὰ χρή­μα­τα, ἔλε­γε· “Καλὸς εἶνε ὁ Χρι­στός, ἀλλὰ θέλω καὶ τὸ πουγ­γί”. Αὐτὸς ποὺ ἀγα­ποῦ­σε τὶς πόρ­νες, ἔλε­γε· “Καλὰ τὰ λέει ὁ Χρι­στός, ἀλλὰ καὶ τού­τη νὰ εἶνε δίπλα μου”…
Ἀπὸ δῶ-ἀπὸ κεῖ, μαζε­τή­κα­νε ὅλοι οἱ δυσα­ρε­στη­μέ­νοι καὶ ξεση­κώ­θη­καν ἐναν­τί­ον του…Στὸ τέλος ἔκα­ναν ἕνα κίνη­μα, τὸν ἔπια­σαν καὶ τὸν φυλά­κι­σαν. Τὸ τί μαρ­τύ­ρια ὑπέ­φε­ρε αὐτὸς ὁ ἄξιος ἄνθρω­πος, δὲν περι­γρά­φε­ται. Μετὰ τὸν ἔβγα­λαν ἀπὸ τὴ φυλα­κὴ καὶ τὸν ἔκα­ψαν. Ἔπει­τα ὅμως ἀπὸ μερι­κὰ χρό­νια τὸν εὐγνω­μο­νοῦ­σε ἡ πόλι καὶ ἔστη­σε τὸ ἄγαλ­μά του.
Αὐτὸ γίνε­ται πάν­το­τε.
Δὲν θέλεις, λαέ, Ἰησοῦν τὸν Ναζω­ραῖ­ον; Ἔ, ἄφη­σε τότε νὰ ἐκλέ­γων­ται οἱ Βαραβ­βᾶ­δες σου καὶ νὰ σὲ κυβερ­νοῦν οἱ ἀντί­χρι­στοι…
 
 

Διαβάστε επίσης και τα εξής:

elGreek