Πῶς γίνεται ἡ ἐκρίζωσι τῆς ἁμαρτίας;

by admin

“Τὴν ἐκρί­ζω­σιν τῆς ἁμαρ­τί­ας καὶ τοῦ συνυ­φα­σμέ­νου μὲ αὐτὴν κακοῦ, τοῦ­το μόνον ἡ θεία δύνα­μις δύνα­ται νὰ κατορ­θώ­σῃ. Διό­τι δὲν ἐξου­σιά­ζει οὔτε δύνα­ται ὁ ἄνθρω­πος νὰ ἐκρι­ζώ­σῃ τὴν ἁμαρ­τί­αν μὲ τὴν ἰδι­κήν του δύνα­μιν. Εἰς σὲ ἀνή­κει τὸ νὰ ἀντι­πα­λαί­σῃς, τὸ νὰ πολε­μή­σῃς ἐναν­τί­ον της, νὰ τὴν κτυ­πή­σῃς, νὰ σὲ κτυ­πή­σῃ· ἀλλὰ τὸ νὰ ἐκρι­ζω­θῇ ἀνή­κει εἰς τὸν Θεόν. Διό­τι ἂν σὺ ἠδύ­να­σο νὰ κάνῃς τοῦ­το, ποία ἀνάγ­κη νὰ ἔλθῃ ὁ Κύριος; Ὅπως λοι­πὸν δὲν δύνα­ται νὰ βλέ­πῃ ὁ ὀφθαλ­μὸς χωρὶς φῶς, ἢ νὰ ὁμι­λῇ κανεὶς χωρὶς γλῶσ­σαν, ἢ νὰ ἀκούῃ χωρὶς ὦτα, ἢ νὰ περι­πα­τῇ χωρὶς πόδας, ἢ νὰ ἐργά­ζε­ται χωρὶς χεί­ρας, ἔτσι δὲν δύνα­σαι χωρὶς τὸν Ἰησοῦν νὰ σωθῇς ἢ νὰ εἰσέλ­θῃς εἰς τὴν βασι­λεί­αν τῶν οὐρα­νῶν” (Ὅσιος Μακά­ριος ὁ Αἰγύ­πτιος — Ὁμι­λί­αι πνευ­μα­τι­καὶ γ΄, Ἐ. Π. Migne 34:469).

Ὅποιος, παρὰ ταῦ­τα, ἀνθρω­πι­στὴς νομί­ζει, ὅτι μπο­ρεῖ μόνος ὁ ἄνθρω­πος νὰ νική­σῃ τὸ κακό, ποὺ βρί­σκε­ται μέσα του, αὐτὸς δὲν ἔχει τὸ «γνῶ­θι σαὐ­τόν», δὲν γνω­ρί­ζει τί εἶνε ἁμαρ­τία κατὰ βάθος καὶ κατὰ πλά­τος. Περιο­ρί­ζει τὸ κακὸ σὲ ἐλά­χι­στες ἐκδη­λώ­σεις ἐξω­τε­ρι­κὲς καὶ ἀγνο­εῖ τὸ βάθος τῆς ἀνθρω­πί­νης καρ­διᾶς, στὸ ὁποῖο τελε­σιουρ­γεῖ­ται τὸ μυστή­ριο τῆς ἀνο­μί­ας. Ἀλλ’ ὅποιος πιστεύ­ει στὴν ἁγία Γρα­φή, πιστεύ­ει, ὅτι ἐν μέσῳ τῆς συνε­χούς ροῆς τῶν γεγο­νό­των τῆς παγ­κο­σμί­ου ἱστο­ρί­ας ἕνα μένει και­νὸ ὑπὸ τὸν ἥλιον, ἡ ἐναν­θρώ­πη­σι τοῦ Κυρί­ου. Ὅποιος μελέ­τη­σε καὶ γνώ­ρι­σε τὴν ἀβυσ­σα­λέα πτῶ­σι τοῦ ἀνθρώ­που καὶ ἐξ ἰδί­ας πεί­ρας ἔχει γνῶ­σι τοῦ κακοῦ, ἀλλὰ καὶ τῆς δυνά­με­ως τοῦ Χρι­στοῦ, ὁ ὁποῖ­ος ἐγεί­ρει ἀπὸ νεκρὰ ἔργα σὲ νέα ζωὴ τὸν ἄνθρω­πο, αὐτὸς μπο­ρεῖ νὰ μαρ­τυ­ρή­σῃ, ὅτι ὑπὸ τὸν ἥλιον δὲν ὑπάρ­χει ἄλλο ὄνο­μα ἱκα­νὸ νὰ σώσῃ τὸν ἄνθρω­πο, παρὰ μόνο τὸ ὄνο­μα τοῦ Κυρί­ου ἡμῶν Ἰησοῦ Χρι­στοῦ, ὁ ὁποῖ­ος γεν­νή­θη­κε στὴ Βηθλε­ὲμ τῆς Ἰου­δαί­ας. Στὸν Σωτῆ­ρα Χρι­στό, σ’ αὐτὸν ἡ δόξα καὶ τὸ κρά­τος στοὺς αἰῶ­νες τῶν αἰώ­νων. Ἀμήν.

Ἐπί­σκο­πος Αὐγου­στῖ­νος Καν­τιώ­της (ἀπὸ τὸ βιβλίο ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ)

Διαβάστε επίσης και τα εξής:

elGreek